onsdag 7 mars 2012

Bokkort i canvas

Hej på er !

Nu är det ett tag sen jag hade lite tid över till att blogga.
Vi jobbar som familjehem och fick för några veckor sen förmånen att ta emot  en ny placering, och givetvis så måste det få lov att ta sin tid innan allt börja flyta här hemma. Även om tiden inte har räckt till att blogga så har jag ändå hunnit pyssla lite grann. Detta bokkort som jag har gjort blev jag inspirerad av Karin Pyssel Pinglans vackra bokkort som hon hade gjort hon lämnade även en länk till en bra beskrivning som ni kan hitta här
Alla andra bokkort som jag har sett på nätet har varit vända åt andra hållet och det förstår jag så väl eftersom måtten passar så mycket bättre till pappersstorleken 30,5*30,5 . Jag har lekt med 3D färg och mister i olika färger på mitt canvas papper som jag sen skurit ut och klistrat på cardstock

Eftersom jag inte har några fina gångjärn så får man ta det man har och då blev det spellbinders som jag stansade ut i canvaspappret och färgade in det i svart och silver färg. Satte sen fast dem runt ryggen på bokkortet

Här har jag gjort fina blommor av mina band och de kommer ni säkert att få se på fler av mina projekt de blev så eleganta


Det är inte så ofta som vi två hamnar på samma bild så därför ville jag göra någonting speciellt av det. Både insidan och utsidan av själva "boken" har jag mistat i samma färgskala som canvasen på pärmen .
Det var ett jätteroligt kort att göra och har fått en beställning på ett till en studenttjej, så det ska bli ett nöje att få göra ett till.

Önskar alla en bra kväll
Kram Mona  

6 kommentarer:

Lena sa...

Oj, oj,oj vad snyggt. Helt underbara färger och så snyggt med alla blommorna. Denna gillar jag verkligen. Ha det så gott. Kram Lena

Lene sa...

WOW så snyggt!! Underbara färger och så snyggt dekorerat!
Kram lene

Elisabet sa...

Ett väldigt snyggt alster och ett superfint foto på er!

Kanske kan du få sällskap i pysselrummet av er nya familjemedlem?

Lilla Pyssel Inger sa...

Så himla snyggt du har gjort gillar ditt val av färger detta blev så bra:)

Önskar dig en jättemysig och jättetrevlig lördag och helg:)

Kramar från Lilla vännen Inger ♥

http://scrappingmedinger.blogg.se

Lilla Pyssel Inger sa...

Hej och god morgon på dig Mona:)

Tycker det är trevligt att titta in hos dig :) Sen så måste jag jo kolla om du har gjort något nytt fint som du bjuder på:)

Å du ska inte alls tänka på att du har haft dåligt med tid att kommentera hos mig!!!
Man hälsar på hos varandra när man har lust, tid, ork och möjlighet:)

Blir jätteglad att du gillar mina ljus och tändsticksaskar:)
Jag har problem med att sova så jag pysslar mycket på nätterna så det blir något positivt utav min sömnlöshet !

Tack snälla för din omtanke allt är bra med mig och hoppas att det är det med dig också !

Håller med dig nu längtar vi och ser fram i mot våren :)

Ha det bäst och önskar dig en jättetrevlig söndag :)

Kramar från Lilla vännen Inger ♥

http://scrappingmedinger.blogg.se

Lisan sa...

Ser superfint ut. Hoppas du hinner med att pyssla och få ihop vardagen i ditt tempo igen. Kramis Lisan