måndag 2 april 2012

Grattiskort till Svärmor

Hej på er !
Har inte haft så mycket tid att hålla på med pyssel det har blivit lite påskpyssel
men mer på barnnivå vilket jag tycker har varit jättekul, det var så länge sen mina barn var så små så att man fick göra påskkärringar av äggkartong och pappersägg att kunna hänga i påskriset.
Det som jag har lyckats med att åstadkomma är ett Garattiskort till min svärmor som fyllde 80 härförleden. Vill även passa på att tacka alla för fina komentarer det har gjort mig så jätteglad. Även om jag inte alltid hinner komentera hos er alla så betyder det inte att jag kikar in som hastigast till er och tittar på allt fint ni gör, jag har absolut inte glömt bort er.
Men här kommer i allafall svärmorkortet :)
Så här blev kortet i sin helhet och här ser man hur jag har skurit hål och trätt pappret igenom lite bättre

Jag tog en bit papper som jag drog lite mot kanten på bordet så att den blev lite välvd och skar sen upp pappret under så att jag kunde trä pappersbiten igenom på det viset fick jag loite höjd i kortet jag satte även ett vackert flätat band från Filipinerna på biten och lite stickles

Här är en närbild på en av mina egengjorda bandrosor som jag tycker är så fina

Lite crackel accsent på bokstäver och siffror fick avsluta det hela
Vill även passa på att önska alla en riktigt GLAD PÅSK med många ägg av allehanda slag
Kram Mona


6 kommentarer:

Lena sa...

Det är så snyggt med lite höjd, djup i korten. Härliga färger och din blomgrupp är så snygg. Glad Påsk. Kram Lena

Karin sa...

Hej Mona!
Så fint du har fått ihop blommorna, helt underbara färger. Fiffigt att göra så med pappret, kul idé. Ha en glad påsk! Kram Karin

Elisabet sa...

Mycket vackert! Gillar färgerna och det snygga upplägget. Och sen är jag ju alltid svag för blommor...
Kram!

Laila sa...

Vilket fint kort du gjort. Blommorna är ju så fina!
Kul att få se! :-)

Lene sa...

hej Mona!
Så vackert kort, så fina blommor!
Gillar det!!!!
Ha en Glad Påsk!
Kram Lene

Anneli sa...

Så underbart kort
Önskar dig en GLAD PÅSK
Kram Anneli