tisdag 25 september 2012

Stämplar och färg

Hej på er alla!

Nu var det länge sedan jag bloggade som jag skrev i början av sommaren så har jag haft en liten lånebaby placerad på jour här och nu har liten flyttat vidare till ett permanent familjehem. Det kommer att bli rysligt tyst i huset nu, men kanske jag kommmer att få lite mer tid till att pyssla nu. Det här kortet har jag funderat på länge att jag skulle göra och jag har passat på att sitta vid pysselbordet när babyn har sovit . Ett härligt kort med massor av färg och glitter jag kommer att lämna in det till En liten butik i Mörrum deras septembertävling som skulle vara just stämplar och färg Textstämplen kommer från Pysseldags

först distresade jag på akvarellpapper och därefter stämplade växter och clear embossade dem
därefter gick jag över med massor av distresser igen så växterna som jag stämplade blev mycket ljusare


Här syns det tydligare


Sen kom det på en massa perfeckt pearl och vit vax


Till sist förstärkte jag axen på växterna med star dust stickles


Det blev en ram av blåmetallic papper som jag rev i små bitar och distressa de med vintage photo
några blommor i höstfärger, ett par pins och två charms fick avsluta det hela. Har inte gjort någon insida det får vänta till jag vet vad jag ska ha det till. Det var ett läckert kort att göra så medan jag var i farten så gjorde jag ett till i mer bruna varma nyanser ska visa det när jag har monterat i hop det.
Det är så roligt att ni hittar hit trots att det är långt mellan blogg inläggen
Önskar alla en fortsatt bra vecka 
Kramar Mona 


8 kommentarer:

bili sa...

Härligt kort i fina färger och dekorationer. kram bibbi

Marita Johansson sa...

Underbart fint kort

Kram

Iffa ...... sa...

Hej!

Vad underbart fint detta var, helt otroligt vad man kan skapa med lite olika saker.
Fantastiskt fint och kul att läsa hur du gjort det!!

Det förstår jag att det måste vara konstigt och tomt efter en sån lite goding =)
Vilket beundransvärt jobb du gör som tar hand om barn som behöver tillfälligt boende, jag beundrar dig för det och är så glad att det finns så fina människor i vårt samhälle som ställer upp!!!!!

Kram på dig!

Lisan sa...

Oj så fint det blev, lycka till! Gillade att du clear stämplade blommorna, gav superfin effekt. ååh känns det inte hemsk att lämna iväg babyn igen. hade nog haft sorg i hjärtat. Men vilket toppen jobb ni gör. Fantastiskt. Kramis Lisan

Elisabet sa...

Otroligt läckert! Vilket jobb du lagt ner.

Kram!

Cornelia sa...

Fantastiskt fint arbete!
Gillar hur du satt samman färgerna till en så vacker helhet!

Ha det gott!

Holgis sa...

Kul att vi har använt oss av ungefär samma teknik =)Gillar hur du fick fram dina färgskiftningar.
Ha det gott och njut av kommande helgen!

Marja Seidemo sa...

Oj, vad du har jobbat, så fint det blev! tack för att du är med i vår tävling:-)

//Marja