fredag 18 november 2011

Grattis kort 60+25

Hej
Jag ser att det är en och annan som tittar in här ibland och de kommentarer jag får gör mig så jätteglad
Jag hinner inte blogga så ofta, har ett fosterbarn som helt går in i datavälden när hon är hemma, då passar jag på att pyssla så har man lite koll på vad som händer. När den väl är ledig datan så är jag trött. Just nu är jag ensam hemma så det gäller att ta vara på chansen



60 års- kort i svartvita, och bruna nyanser, lite can-can flickor
och syndigt röda rosor  tyckte jag passade till vår gode vän som fyllde år för ett tag sen.


Insidan blev så här Inte så bra bild lite mörk men det får duga

Eftersom han inte önskade sig några presenter så ville jag respekteras hans önskan
men jag gjorde en tändsticksask som matchade kortet och som kanske kan ligga framme
som en påminnelse om en mycket trevlig kväll.


kortsidan på asken och baksidan lite suddiga bilder förstår inte
om det är fel på min kamera eller det är fel på fotografen :)




Samtidigt så firade hans dotter sin 25 års dag, och jag ville inte komma tomhänt till henne
det var en tjej jag aldrig har träffat men tänkte att kanske kunde lite choklad  passa
Vilken tjej kan motstå Noblesschoklad???
Jag mätte och trixade och fick till slut i hop en låda som passade. Maja Designs papper ska vi ta en fika fick det bli. Egengjorda lila blommor, vita rosor, lite spets och fjärilar med en MS punch 



Lite stämplar på askens sidor och en spets med kantstans från MS

Locket till chokladasken knöt jag fast med ett siden band så att man inte behöver öppna två lock för att komma till chokladen ser trevligt ut också när man öppnar den

I botten skrev jag för hand på en liten lapp
Det medföljde ett par exta askar så hon kunde fylla på :)

En liten i tag samma stil  fick avsluta det hela


Inga kommentarer: