lördag 22 juni 2013

Choklad Ask i all hast

Hej på er Alla !!
Hoppas att ert midsommar firande inte blev för vått ...
'Vi hade i alla fall tur med vädret, när vi precis hade fått fram maten på trädgårdsbordet så började det att småstänka lite men när jag fällde upp det stora parasollet så slutade det att regna och vi fick äta i lugn och ro.
Men Jordgubbarna fick vi ta inomhus då det började blåsa upp lite för mycket.

Idag ska jag visa en choklad ask som jag gjorde när vi var bortbjudna på grillning för ett tag sen,
och det blev lite hastigt påkommet så jag hade lite ont om tid när jag skulle göra den.
Jag har nog alldrig varit med om någonting struligare allting blev fel, kladdigt och tog säkert dubbel så lång tid att göra, men till slut så blev ändå resultatet någonting som jag kunde ge bort
Här kommer lite bilder

Det gick väl någorlunda tills jag skulle limma på blommorna och jag brukar alltid använda Glossy Accent till det, nu var det stopp i tippen så jag petade med en nål så att hela locket lossnade, fick loss nålen och tryckte tillbaka locket och skulle börja limma. Då fullkomligt exploderar limmet och jag har det lite överallt på asken. Detta händer tre gånger ...... så nu gäller det att försöka få till det någorlunda....


Ni kan här se det svara glittret som jag srödde över diverse limstänkoch den fina stämplen fyllde jag helt och hållet med Glossy så den blev verkligen högblank, lite stickles på blommorna och ett par halvpärlor sen fick det vara klart.
Sen var det städning kvar för det fanns visst lika mycket lim på skrivbordet och mina fingrar som det fanns på asken.

Trots allt elände så blev den helt Ok

Srattade inte så mycket då utan det osade lite om mina svordomar
men nu kan jag inte annat än att skratta åt eländet och jag hittar fortfarande limrester på mitt pysselbord :))


Ha det så gott
Många Kramar Mona



8 kommentarer:

Iffa ...... sa...

Haha, underbart! Du beskriver verkligen en inte helt ovanlig syn på många olika pysselbord tror jag =) och att få lim där man inte vill ha det är INTE kul, men jag tycker du har utnyttjat ditt kaos på ett jättebra sätt här = snyggt med glittret!!
Ditt kaos tycker jag slutade i en jättefin ask som mottagaren alldeles säkert blev jätteglad för. Det är konstigt att dessa små hål alltid skall täppas igen på lim odyl. Blir oxå tokig här hemma på sånt och ibland hjälper det knappt att sticka nål igenom, hopplöst.
Hoppas du haft en fin helg!
kram Iffa

Pernilla ~Pillan~ sa...

Ja vad vore midsommar utan parasoll och osäkerhet över vädret ;-)? Men det lät ju som ni fick en bra kväll! Läcker ask! Pigga, goa sommarfärger. Tack för din grattis-hälsning till mig. Kram Pillan

Karin sa...

Hej Mona!
Underbar beskrivning av ett pysselkaos, känns nog igen av många av oss :) Din ask blev i alla fall väldigt fin, härliga färger.
Det verkar som väderguden ville lite olika för hos oss kom inte en droppe regn på hela Midsommarafton. Det var strålande sol och gassande varmt. En riktigt härlig sommardag.
Vi "ses" o hörs!
Kram Karin

Evas Pyssel sa...

Likadant här regn åska och sol i en salig blandning. Men kvällen blev jättefin. Nu är det som vanligt igen. Vacker ask du pyntat. Roligt att ge bort pimpade presenter.
Kram Eva

Ulla sa...

Vi hade det bra med vädret här i Hästveda det regnade över så efter middags tid blev det fint väder så vi satt ute till klockan var nog 00:45. Håller med Iffa kortet blev hur snyggt som helst och mottagaren blev säkert jätteglad för asken. Konstigt fast man sätter på korten limmar pipen igen.
Kram Ulla

Elisabet sa...

Du gjorde verkligen en snygg ask trots att det började dåligt! Jag hade nog slängt allt i papperskorgen och gett upp...
Kram!/ Elisabet

Iffa ...... sa...

hej igen, slängde det utan att öppna tack och lov....tyckte det såg lite konstigt ut =) Hoppas det löser sig för dig,knepigt det där hur sånt kan gå till.
Kram!

Cornelia sa...

Sådär kan det bli ibland. Fint att du inte gav upp och slängde allt i papperskorgen! För slutresultatet blev ju BRA!

Åh, Örkelljunga och sommarkul... våfflor i trädgården och stämpelsläpp från ROX... du kommer att få en härlig lördag! Hälsa Anna-Lena (ROX) från mej, är du snäll!