fredag 12 juli 2013

Bröllopskort till en kär vän

Hej på er alla !

Ikväll tänkte jag visa ett Bröllopskort till en riktigt kär vän som gifte sig tidigare ikväll.
Jag hade förmånen att få vara med henne på förlossningen när hon fick sitt andra barn en söt lien flicka som för någon vecka sen fylle två år. Vi var kontaktfamilj för henne och den äldsta flickan  när hon nästan precis kommit till sverige och levde under hot. Nu har hon träffat en trevlig man och jag önskar henne och flickorna allt gott i världen. Jag var bjuden tilll bröllopet i Dalarna men hade tyvärr ingen möjlighet att komma till henna vilket hade varit så himla roligt.
Här kommer lite bilder på min gåva till min vän

Det blev ett bokkort och papperna jag använt är Maja Design Av hela mitt hjärta.
Jag har stämplat lite extra direkt på pappret


De här små bokstäverna som kommer från ett helt set med bokstavsstansar (som jag hittade på Maxi) har jag färgat in med stämpeldyna och Glossy accent på dem och ringarna som är två "nollor" från en annat alfabet. Dubbelt hjärtecharm och pins lite här och var


Massor av vackra blommor tycker jag at hon är värd


På insidan ett litet stängt kuvert där min gåva finns omknutet med vackra spetsar från hennes hemland
Och grattisdiesen fån Rox


Här har jag bara satt en symbolisk bild som de kan ta bort och sätta sitt eget bröllopskort istället
inramat med llite små rosor. Bandet på sidorna kommer även det från hennes hemland



I vikningen på bokkortet satte jag en banderoll med en stämpel som jag tycker är så fin som kommer från Pysseldags avlutat med små pärlhjärtan


Baskidan fick en stämpel från Rox och min personliga stämpel med samma band


Hela härligheten slog jag in i ett specialkuvert med samma papper som på kortet och ytterligare en stämpel  denna från stämpelkällan



11 kommentarer:

Iffa ...... sa...

Hej!
Vilket detaljrikt och välarbetat bröllopskort du gjort till din vän. Dessa bokkort är så fina och att du fyllt med blommor i öppningen på kortet gillar jag. Så kul att du använt band från hennes hemland = det är sådana personliga detaljer som jag supergillar att man kan göra när man gör korten personliga till en person och jag tror det uppskattas lite extra av den som får det!
Ett kanonsnyggt kort du gjort till dom!!!!
Kram Iffa

Stephi sa...

ojoj vilket kort!
Jätte fint och så välarbetat. Kan inte titta mig mätt på alla detaljer. Love it!!

bili sa...

Otrokigt vackert. Fina detaljer och vackra ord. Även ett vackert kuvert till. Håller med dej ang grattisdiesen och krympplast är ett alternativ till annan storlek. Önskar dej en skön helg. kram bibbi

Annelie sa...

Fantastiskt vackert!!
Kram Annelie

Tinas pysselblogg sa...

Gud vad vackert kort du skapat, jättefint:-)

Ulla sa...

Har inte varit inne på några dagar nu men vad många fina kort du gjort det limegröna kanon bröllopskortet underbart.
Kram Ulla

Åsa/asamia sa...

Underbart fint romantiskt kort. Fina mönsterpapper du valt, passade perfekt.
Kram och glad sommar

Karin sa...

Hej Mona!
Det här kunde man titta länge på, så många fina detaljer. Din vän måste ha blivit jätteglad för det här personliga kortet! Vilken bra idé med kuvertet till, jag gjorde nyligen ett bröllopskort i bokform men kom inte på hur jag skulle lösa det med kuvert, så jag slog in det i cellofan istället. Nästa gång ska jag tänka på din idé.
Ha en fortsatt skön sommar och tack för alla gulliga kommentarer du lämnar hos mig, dom är mycket uppskattade!
Kram Karin

Pernilla ~Pillan~ sa...

Men så vackert och romantiskt! Så perfekt till ett bröllop! Alla blommorna och inramningen blev så fint. Sommarkram fr Pillan

Cornelia sa...

Ett alldeles underbart bok-bröllopskort! Blomstren är såååå vackra och alla detaljer kan man sitta och titta på i evigheter! Ett riktigt fint arbete!

Marita Johansson sa...

Alldeles underbart fint

Kraaaaam