torsdag 1 december 2011

Kort till en dam

Här är ett kort till en äldre dam och då tyckte jag att det passade så bra med dessa papper ifrån
 Maja Designs ska vi ta en fika. Jag ville få lite fokus på det fina pappret med kaffekopparna så jag skar upp flikar i en ring ruggade och distressade flikarna innan jag rullade upp dem.

Närbild på flikarna och namnet som är utstansat embossad i koppar, här tyckte jag att det blev lite mörkt så jag satte på lite stickles för att glittra till dem


Gula foarmrosor röda, lila, och vita pappersrosor och pärlor på tråd även en liten trollslända och en fjäril fick jag plats med. Den stora röda blomman har jag gjort själv där jag har satt en metallblomma i mitten.
Jag fick sedan veta att kortet hade blivit mycket uppskattat och beundrat på kaffekalaset


Så här blev insidan


1 kommentar:

Karin sa...

Hej Mona!
Vilken fin detalj med uppvikta kanter, det har jag nog inte sett förut.
Jag läste om din scrapkompis, vilka härliga bilder när han ligger och myser bland dina saker. Så sorgligt att han försvann. Jag har också en scrapkompis hemma, vår lejonhuvade kanin Cesar. Han följer mig överallt i huset och ligger gärna bredvid mig när jag scrappar. Det är så mysigt. Ha en trevlig helg!
Karin