fredag 2 december 2011

Min Pysselväska

Hej jag tänkte att jag skulle visa min pysselväska som jag har sytt
Jag brukar försöka tänka ut hur jag ska kunna använda andra skaker till det
som jag vill ha. Jag hade länge önska mig en scrapväska men snål som jag är
började jag fundera på hur jag skulle kunna göra en själv. Sagt och gjort när jag väl får en idé i
huvudet så måste jag bara testa hur det blir och så här blev min scrapväska
Den blev gjord av sonens gamla skejtarjeans där var stora rejäla bakfickor som jag sprätte upp så de blev fickor både bak o fram Handtagen till  väskan blev fållen på byxbenen som var förstärkt
Jag letade upp alla gamla 80- tals knappar jag hade och syde på dem som prydnad. På gylfen sitter en lång rad med små rosa elefanter
Jag sydde en påse till insidan av väskan med en rad småfickor runt om  

Lite extrafickor i ett blommigt tyg fick piffa upp baksidan

 
En dragsko med ett gamalt sparat snöre från ett par joggingbyxor fick avsluta det hela
Jag är jättenöjd med min scrapväska och har hur mycket förvaring som helst i den . Först 8 utvändiga fickor och ca. 10 invändiga  plus att jag har hela påsen att lägga ner saker i .
Den här väska kostade mig inte en krona utan det har bara varit material som jag redan hade hemma.
Jeasen, stuvbitar, gamla knappar och spetsbitar.
Visst är den fin.
Jag vill även passa på att tacka för fina komentarer jag blir så jätteglad
Ha en bra helg alla
Mona



Inga kommentarer: